Poradnik Pracownika – kompetencje twarde

Kompetencje najczęściej rozumiane są jako ogół kwalifikacji, które posiadamy. Na kompetencje składa się zarówno doświadczenie zawodowe, wykształcenie, posiadana wiedza, umiejętności społeczne, interpersonalne, jak i cechy osobowościowe – cechy charakteru.

Wskazany ogół kwalifikacji w dużej mierze ma wpływ na to, jak wykonujemy swoją pracę. Możemy spotkać się z podziałem kompetencji na twarde i miękkie. Choć coraz częściej doświadczamy tego, jak bardzo się one przenikają.

Jednak najczęściej kompetencje twarde to nasza wiedza i wykształcenie, a miękkie to ich uzupełnienie wynikające z posiadanych zdolności interpersonalnych i cech osobowości. Podział ten potrafi być nieostry, ponieważ zarówno kompetencje miękkie, jak i twarde równolegle przyczyniają się do odpowiedniego wykonywania pracy, a co za tym idzie do rozwoju.

PORADNIK PRACOWNIKA – KOMPETENCJE MIĘKKIE W CENIE

Kompetencje miękkie i twarde można ćwiczyć, kształtować, pogłębiać. Warto mieć tego świadomość. Poznać siebie i swoje mocne strony. Szczególnie, jeśli dopiero stawiamy pierwsze kroki w poszukiwaniu pracy. Wiedza o sobie może działać korzystnie w trakcie rozmów kwalifikacyjnych, a także w tak podstawowej czynności, jak napisanie własnego CV, które jest pierwszym, czasami jedynym dokumentem, za pomocą którego komunikujemy się z osoba rekrutującą czy przyszłym pracodawcą.

Jeśli jesteś osobą aktywnie poszukującą pracy, pamiętaj o jeszcze jednej rzeczy. Pamiętaj, że na dynamicznym rynku pracy, na którym każdy pracodawca może mieć za każdym razem inne oczekiwania z pomocą przychodzimy my – Transline Group Polska. Sprawdź nas! Czekamy właśnie na Ciebie!